- 0 kr
Kontakta Hästson AB
Om du har några frågor, kontakta oss gärna. Ring oss i butiken eller skriv ett mail med dina frågor.
Kundtjänst:
Telefon: 031-3313030
E-mail: info@hastson.se
Butikens öppettider:
Vardagar 10-18
Lör 10-14
Adress:
Hästson AB
Gamla Alingsåsvägen 24
43338 Partille
Sverige
Orgnr. 556782-0047
OBS! Vid köp av foder kan det endast hämtas i butik då fraktkostnaden blir för hög.
Betalningsvillkor
Vi samarbetar med Klarna och använder oss av Klarna Check Out.
KCO innebär snabbutcheckning - om du tidigare handlat hos Klarna behöver du bara ange ditt postnummer samt din e-postadress. Är det första gången du handlar genom Klarna får du även fylla i personnummer, telefonnummer och e-postadress.
I steg 2 väljer du betalsätt.
Genom Klarna kan du välja ett flertal olika betalsätt:
* Faktura - Du betalar först när du fått hem dina varor. Fakturan skickas med e-post och betalas inom 14 dgr.
* Klarna Direkt - Du betalar direkt i kassan med mobilt bank-ID. Pengarna dras automatiskt när varan skickas.
* Kortbetalning
* Delbetalning - Du väljer vid köptillfället hur länge du vill delbetala.
Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid - alltid 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning
En aviavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr för köp över 60kr samt dröjsmålsränta om 24.00 % plus gällande referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431
Klarnainformation om delbetalning
Delbetalning är betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Klarna konto är också mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Klarnas allmänna villkor hittar du här
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.
Läs villkoren för delbetalning här
Om du väljer Delbetalning och godkänner avtalen så innebär det att du även godkänner de villkor för delbetalning som återfinns i länken ovan.
Övriga villkor
Åldersgräns
Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd om du ska handla hos oss.
Personuppgifter
Du måste enligt lag samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Hästson AB kommer inte låta någon tredjepart ta del av dina uppgifter utan ditt godkännande. Dina personuppgifter kan komma att användas inom marknadsföringssyfte för att kommunicera våra produkter och tjänster. Du har rätt att se de uppgifter som finns sparade om dig.
Produktinformation
Hästson AB reserverar sig för eventuella tryckfel som kan finnas på webbsidan. Vi garanterar inte att bilderna exakt återger produkternas verkliga utseende eller färg.
Då vår fysiska butik och e-handeln delar lagersaldo reserverar vi oss för att produkterna kan vara slut i lager. Om så är fallet kontaktas du av vår kundtjänst inom kort.
Force Majeur
Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse kommer Hästson AB att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta dig.
Leveranstider
Vanligtvis skickar vi dina varor dagen efter att du gjort din beställning men beställer du vardag innan kl 13:00 så skickas det samma dag. Vi använder DHL och Postens Varubrev när vi skickar varor inom Sverige.
Då paketet har kommit fram till ditt utlämningsställe får du en avisering via SMS från DHL om att paketet är framme, Varubrev läggs i din brevlåda om det får plats, hängs på dörren eller kommer till postens utlämningsställe. Om ditt telefonnummer saknas sker denna avisering istället via email.
Från det att aviseringen skickats har du 14 dagar på dig att hämta paketet. Om paketet inte hämtas ut inom den tiden kommer det att skickas i retur. Vi fakturerar 300 kr för frakt- och hanteringskostnader för icke uthämtade paket.
Priser och fraktkostnader
Om din beställning kostar mer än 500 kronor bjuder Hästson AB på fraktkostnaden inom Sverige. Obs! Det gäller ej för foder för vi skickar INTE foder. I övriga fall kostar frakten från 75 kronor inom Sverige.
Övrig Köpinformation
Priser
Alla angivna priser är inklusive 25 % moms. Priserna gäller till dess att nya priser anges, med reservation för felskrivning eller väsentliga pris- eller valutaförändringar hos leverantör.
Beställning
Det är enkelt att handla hos oss! Gör bara din beställning i webbshopen, det kan göras dygnet runt. Ring eller mejla oss gärna innan köp om du undrar över något, till exempel om exakta mått eller exakta färgangivelser om du är osäker på någon vara. Önskas personlig kontakt är öppettiderna vardagar 10.00-18.00 och lördagar 10.00-14.00 på telefonnummer 031-3313030 eller email info@hastson.se
När du gör en beställning i vår webbutik sänder vårt system automatiskt ut en beställningsbekräftelse till din e-post. När vi har kontrollerat att alla dina varor finns så skickar vi en orderbekräftelse som bekräftar din beställning. Läs noga igenom orderbekräftelsen när du mottagit den och kontrollera om den överensstämmer med beställningen. Vi förbehåller oss rätten att annullera del av eller hela din beställning om produkten du beställt har sålt slut eller har andra fel. Vid specialbeställning gäller ej bytesrätt eller ångerrätt, en orderbekräftelse skickas på överenskommen produkt.
Förbehåll:
Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom lagersaldo, pris, tekniska problem eller massbeställningar. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning.
Specialbeställda varor
Produkter som är kundanpassade (egna storlekar, mått och design) är undantagna från ångerrätten enligt Lag (2005:59) 2 kap §11. Dessa varor är det ingen ånger- eller returrätt på.
Restnotering/delleverans
Om en vara visar sig vara slut så meddelar vi detta via e-post eller telefon. Du har då möjlighet att välja om du vill invänta varan eller annullera din order. Om din beställning gäller flera varor kan du välja om du vill vänta in den saknade varan och få alla varor samtidigt eller beställa om varan vid ett senare tillfälle. Vill du ha delad leverans går det också att ordna. Har delleveransen ett ordervärde av minst 500,00 kr skickas varorna fraktfritt, i annat fall kommer ett tillägg för frakt.
Då vår fysiska butik och e-handeln delar lagersaldo reserverar vi oss för att produkterna kan vara slut i lager. Om så är fallet kontaktas du av vår kundtjänst inom kort.
Transportskada
Om en vara är skadad efter frakten så ska du anmäla detta direkt till DHL vid utkvitteringen.
RETURER
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Du kan även köpa en returfraktsedel i vår webshop. Glöm ej att lägga i en lapp i returförpackningen med avsändare eller ordernummer. Vid byte av produkt så skriver du även till vad du önskar byta till.
Vi betalar tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Vår fraktkostnad och avgifter till Klarna betalas ej tillbaka.
Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för fraktavgifter, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300:-
BYTEN
Vid byten fyller du i på din följesedel som medskickas i ditt paket till vilken storlek/färg du önskar att byta till. Vi betalar den nya frakten från oss till dig.
Vill du istället byta till en helt annan vara ber vi dig lägga en ny beställning på önskad vara då detta anses som en ny beställning och då ej fraktfritt.